לאחר שפתחנו את העוסק מורשה, אפשר להתחיל לעבוד,
כמו בכל עסק יש הכנסות והוצאות,
הכנסות זה כסף שקיבלתי מהלקוחות שלי ואני מחוייב להוציא חשבונית מס/קבלה בזמן התשלום, הכי נוח זה להשתמש באפליקציה שלנו, להפיק מסמך חשבונית מס/קבלה בצורה דיגיטלית ולשלוח אותה במייל או בווטסאפ ללקוח.
אנחנו נדרשים לנהל את רשימת ההכנסות שלנו כדי שנוכל לדווח לרשויות.
סמארטביל עושה זאת בשבילכם
הוצאות זה כסף שהוצאנו עבור העסק ושימש אותנו ליצירת ההכנסה (ראו פירוט בדף ה"הוצאות המוכרות").
אנחנו נאסוף את הקבלות שלנו כדי שנוכל לדווח לרשויות את כמות ההוצאות וכך לשלם פחות מיסים, הכי נוח זה להשתמש באפליקציה שלנו לאיסוף הוצאות, ומיד שנקבל קבלה על הוצאה שעשינו נעלה אותה לאפליקציה בקלות על ידי צילום או שיתוף קובץ.
עכשיו כל מה שנותר זה לדווח לרשויות, מתי עושים את זה ולמי מדווחים?
ברוב העסקים הדיווח הוא דו חודשי (בדר"כ עד סכום הכנסות של 1,500,000 ש"ח בשנה, אלא אם כן רשות המיסים או מע"מ הגדירו אחרת),
הדיווח ברמה דו חודשית הוא ב-15 לכל חודש אי זוגי, על החודשיים שקדמו לו, לדוגמא חודש ינואר – פברואר נדווח ב 15 למרץ. חודש מרץ – אפריל נדווח ב-15 למאי.
מע"מ,
מה מדווחים למע"מ? כמה כסף אנחנו צריכים לשלם להם. וזה חישוב פשוט, כמה מע"מ גבינו מלקוחות ואנחנו צריכים להעביר אותו למע"מ , פחות כמה החזר מע"מ אנחנו זכאים לקבל על הוצאות שביצענו.
שימו לב שהוצאות ניתן לדווח עד חצי שנה אחורה וכמובן רק פעם אחת כל הוצאה.
בעזרת באפליקצייה שלנו הדיווח פשוט וקל.
חשוב ביותר, גם אם בתקות הדיווח לא היתה שום הכנסה, עלינו לדווח למ"עמ על 0 הכנסות, אחרת יש קנסות…
רשות המיסים,
מה מדווחים לרשות המיסים? כמה כסף הכנסנו (חשבוניות מס) בחודשיים האחרונים, מתוך הסכום הזה מס הכנסה גובה "מקדמות מס", אחוז מסויים שנקבע מראש על פי רווחים ונקודות המס משנה קודמת או על פי הצהרת בעל העסק בעת פתיחת עסק. לאחר הדיווח אנחנו נדרשים לשלם את מקדמת המס. בסוף השנה, בהגשת הדו"ח השנתי מס הכנסה וקזז את המס שכבר שילמנו ויחזיר או יידרוש מס נוסף בהתאם לנתונים הסופיים.
בעל עסק שלא צפוי לשלם מיסים ומס הכנסה החליט על אפס מקדמות מס, לא נדרש לדווח דיווחים חודשיים ורק בסוף שנה יצטרך לדווח בדו"ח השנתי.
ביטוח לאומי,
תשלום ביטוח לאומי נקבע על פי ההכנסות שלנו, ואנחנו מחוייבים לשלם במהלך השנה על פי ההכנסה שהצהרנו בעת פתיחת התיק בטופס 6101, ניתן לעדכן במהלך השנה במקרה של שינוי. כמו במס הכנסה גם ביטוח לאומי עושה חישוב בסוף שנה, כמה שילמנו, כמה אנחנו אמורים לשלם ודורש או מחזיר את הפער. להצהרה זו ולתשלום חודשי בביטוח לאומי יש חשיבות גדולה, והמשמעות היא שאם לא תשלמו או לא תדווחו על גובה ההכנסות שלכם מידי חודש, אתם לא תהיו מבוטחים ולא תהיו זכאים לחלק מהזכויות שלכם, התשלום לביטוח לאומי ייעשה או בכרטיס אשראי או הרשאה לחיוב חשבון.
לביטוח לאומי הדיווח נעשה אוטומטי מפני שמשלמים סכום קבוע, מה שחשוב זה לשלם ואם יש שינוי ברווחים לעדכן את המוסד לביטוח לאומי 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו אתנו, באמצעות הווטסאפ
💬 יש לכם שאלות ?
שלום
אנו נשמח לענות לכם