1. הסבר קצר על כל מושג ואחרי זה הכל יהיה יותר מובן,

עסקה מתחלקת לשתיים, 

שלב אחד ביצוע השירות או קבלת המוצר.

שלב שני קבלת תשלום עבור השירות או המוצר.

עוסק פטור נדרש על פי החוק להוציא רק מסמך קבלה בשלב קבלת התשלום.

עוסק מורשה וחברה בע"מ נדרשים בשני מסמכים, חשבונית מס בביצוע השירות או קבלת המוצר וקבלה בקבלת התשלום.

 

עכשיו נפריד בין שני סוגי העסקים,

עוסק פטור,

החיים הרבה יותר פשוטים, אתם נדרשים להוציא רק מסמכי קבלה בעת ביצוע התשלום.

אם אתם רוצים להוציא מסמך שמראה על ביצוע העסקה אבל עדיין לא בוצע תשלום, אתם יכולים להוציא מסמך שנקרא חשבון עסקה, זה לא מסמך חשבונאי, ויש לו רק משמעות בין בעל העסק ללקוח.

עוסק מורשה,

הדרך הכי פשוטה למנוע טעויות היא להוציא בבת אחת חשבונית מס וקבלה, ניתן לאחד את שניהם במסמך אחד שנקרא חשבונית מס קבלה, אבל יש מקרים שלא ניתן לאחד וכבר נראה דוגמאות.

בהוצאת חשבונית מס, בעל העסק מתחייב בהעברת המע"מ של העסקה למע"מ, ומתחייב במס על פי מקדמות המס, במילים אחרות מסמך חשבונית המס, הוא המסמך שעל פיו אנחנו מדווחים למע"מ ומס הכנסה בדיווחים החודשיים ועל פיו נצטרך לשלם לרשויות.

מסמכי קבלה, אנחנו נדרשים על פי חוק להביא ללקוח בעת קבלת תשלום.

דוגמאות, הלכתי לחנות וקניתי דיו למדפסת ושילמתי במזומן, בעת קבלת המוצר בעל העסק צריך להנפיק לי חשבונית מס ובעת התשלום בעל העסק צריך להוציא לי קבלה, בגלל שזה נעשה באותו זמן, ניתן להוציא מסמך אחד הנקרא חשבונית מס קבלה.

דוגמא נוספת,

נרשמתי לסדנא בעוד חודש ושילמתי בצ'ק דחוי לעוד חודש, בעל העסק צריך להביא לי מיד בעת מסירת הצ'ק קבלה עם פרטי הצ'ק, בעת הפקדת השיק בבנק וקבלת הכסף, בעל העסק צריך להנפיק לי חשבונית מס.

בעל עסק יכול להנפיק מסמך לא חשבונאי שנקרא חשבונית עסקה לפני ביצוע העסקה

בהוצאת חשבונית מס, 

אם קיבלנו מהלקוח תשלום אנחנו מחוייבים לתת קבלה, לדוגמא קיבלנו צ'ק דחוי, אנחנו מחוייבים להוציא מסמך קבלה בעת קבלת הצ'ק, כדי שהלקוח יוכל להוכיח שהעביר תשלום גם אם התשלום לא התבצע בפועל. 

בכל דיווח חודשי/דו חודשי, אנחנו מדווחים למע"מ כמה כסף הכנסנו וכמה כסף אנחנו צריכים להעביר למע"מ, גם אם בפועל הלקוח לא שילם, זה אומר שאנחנו מגישים להם את המספרים לפי חשבוניות מס ולא לפי הקבלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו אתנו, באמצעות הווטסאפ
💬 יש לכם שאלות ?
שלום
אנו נשמח לענות לכם