לאחר שפתחנו את העוסק הפטור, אפשר להתחיל לעבוד,
כמו בכל עסק יש הכנסות והוצאות,

הכנסות –  זה כסף שקיבלתי מהלקוחות שלי ואני מחוייב להוציא קבלה לכל עסקה בזמן התשלום, הכי נוח זה להשתמש באפליקציה שלנו, להפיק מסמך קבלה בצורה דיגיטלית ולשלוח אותה במייל או בווטסאפ ללקוח.
אנחנו נדרשים לנהל את רשימת ההכנסות שלנו כדי שנוכל לדווח לרשויות.

הוצאות – זה כסף שהוצאנו עבור העסק ושימש אותנו ליצירת ההכנסה (ראו פירוט בדף ה"הוצאות המוכרות").
אנחנו נאסוף את הקבלות שלנו כדי שנוכל לדווח לרשויות את כמות ההוצאות וכך לשלם פחות מיסים, הכי נוח זה להשתמש באפליקציה שלנו לאיסוף הוצאות, ומיד שנקבל קבלה על הוצאה שעשינו נעלה אותה לאפליקציה בקלות על ידי צילום או שיתוף קובץ.
עכשיו כל מה שנותר זה לדווח לרשויות, מתי עושים את זה ולמי מדווחים?

סמארטביל עושה זאת בשבילכם

  1. מע"מ
    למרות שעוסק פטור, פטור מתשלום מע"מ, פעם בשנה מע"מ רוצים לדעת שאכן לא עברתם את ההכנסה הפטורה ממע"מ, ולכן אנחנו צריכים לדווח בסוף שנה על ההכנסות שלנו.
    הדיווח מתרחש בסוף שנה עד ה31.1 של השנה החדשה, מדווחים רק על ההכנסות, צריך לדווח בזמן אחרת יש קנסות…
    מצ"ב מדריך כיצד לדווח למע"מ
  2. מס הכנסה
    אנחנו חייבים בתשלום מיסים על הרווחים שלנו (רווח זה הכנסות פחות הוצאות), משנת 2024, עוסק פטור יכול להגדיר את עצמו עוסק זעיר, ובמקום לדווח על ההוצאות לבקש מרשות המיסים להכיר בהוצאות על פי 30% מההכנסות שלו. אם נראה כי במהלך השנה הוצאנו הוצאות מוכרות יותר מ30% מההכנסות עדיף לנו לדווח על ההוצאות.
    הדיווח הוא שנתי, ומתרחש בסוף שנה עד ה31.1 של השנה החדשה, אנחנו צריכים לדווח על ההכנסות ועל ההוצאות (או לבקש להגדיר 30% מגובה ההכנסות, כהוצאות) חייבים לדווח בזמן אחרת יש קנסות…
    במידה ואנחנו צריכים לשלם מיסים, בדר"כ עוסק פטור לא מגיע למדרגת מס שהוא נדרש לשלם, אבל במידה וכן, יש לשלם "מקדמות מס הכנסה", זאת אומרת מס הכנסה לא רוצה שתהיה מופתע בסוף שנה ו"תיכנסו" לחובות, ולכן מחייב את המס במהלך השנה, בעת פתיחת התיק במס הכנסה, נקבע האם וכמה יהיו מקדמות המס, על פי צפי הרווחים שאתה מדווחים, במידה ואתה נדרש לשלם מקדמות מס הכנסה, יש לדווח כל חודש את הכנסה ולשלם את המס הנדרש . בכל מקרה בסוף השנה נעשה חישוב כמה אתם חייבים לשלם, כמה שילמתם בפועל, ואתם משלמים או מקבלים את ההפרש.
  3. ביטוח לאומי,
    תשלום ביטוח לאומי נקבע על פי ההכנסות שלנו, ואנחנו מחוייבים לשלם במהלך השנה על פי ההכנסה שהצהרנו בעת פתיחת התיק בטופס 6101, ניתן לעדכן במהלך השנה במקרה של שינוי. כמו במס הכנסה גם ביטוח לאומי עושה חישוב בסוף שנה, כמה שילמנו, כמה אנחנו אמורים לשלם ודורש או מחזיר את הפער. להצהרה זו ולתשלום חודשי בביטוח לאומי יש חשיבות גדולה, והמשמעות היא שאם לא תשלמו או לא תדווחו על גובה ההכנסות שלכם מידי חודש, אתם לא תהיו מבוטחים ולא תהיו זכאים לחלק מהזכויות שלכם, התשלום לביטוח לאומי ייעשה או בכרטיס אשראי או הרשאה לחיוב חשבון.
    הדיווח השנתי לביטוח לאומי נעשה על ידי הדיווח למס הכנסה לכן לביטוח לאומי אין צורך לדווח, רק לשלם תשלום חודשי, הדיווח יעשה על ידי הדיווח השנתי מס הכנסה.
    חשוב מאד,
    במידה שעברתם את רף ההכנסות המותר לעוסק פטור (בשנת 2024 הרף הוא 120,000 ש"ח) אתם נדרשים לעבור להיות עוסק מורשה ולדווח למע"מ ומס הכנסה בכל חודשיים.
    שימו לב ברוב המקרים בגלל הרווחים הנמוכים של העוסק פטור העוסקים נדרשים לדווח בסוף שנה אבל תמיד עדיף לבדוק ולהתעדכן שלא יהיו מיסים לסוף שנה.
    לסיכום עשינו עבורכם טבלה מסכמת
מס הכנסה
ביטוח לאומי
מע״מ
מועד דיווח שנתי
31 לינואר שנה עוקבת
מתקבל מהדיווח למס הכנסה
31 לינואר שנה עוקבת
תשלום חודשי
כל חודש אי זוגי רק אם יש חבות מס
כל חודש בהוראת קבע
אין עד גובה תקרת עוסק פטור
סכום
אחוז קבוע מההכנסות
סכום חודשי ללא קשר לגובה ההכנסות
0 עד גובה התקרה
שינוי סכום המקדמות
במהלך השנה ניתן
במהלך השנה ניתן
לא רלוונטי
תשלום בדיעבד
ניתן לשלם תמיד על החשבון
ניתן לשלם רק במהלך השנה
לא רלוונטי
קנסות
במידה והקטנתם שלא בצדק או לא שולם
במידה ולא שולם
במידה ולא דווח בזמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברו אתנו, באמצעות הווטסאפ
💬 יש לכם שאלות ?
שלום
אנו נשמח לענות לכם